imobiliada romanian way

Standard

acesta va fi un post foarte serios, ma intereseaza dureros deja subiectul si ultimele 9 luni au fost o ocazie de research care se lasa cu o singura concluzie: piata e nu numai haotica, e si plina de personaje.

urmaresc piata imobiliara din ro – e drept, la nivelul meu de genunchiul broastei si doar informativ (cum urmaream cam tot ce se intampla cat am fost plecata), cam de cand as spune eu ca exista asa ceva pe plaiuri mioritice (adecatelea imho din 2001- 2002). Nu am aterizat deci acum in necunostinta de cauza si la preturile de anul trecut din aprilie-mai si la calculele mele aproape nemtesti (chiria pentru locatia aia plus maxim inca 20% egal rata pentru aceeasi locatie) eram gata sa imi cumpar home sweet home.

Parca ceva-ceva se mai gasea pe piata – insa la fata locului aflai ca in anunt uitasera sa mentioneze legea 112 neexpirata bine sau ca au calculat si magazia din curte la numarul de camere.De anunturile fantoma nu mai pomenesc ca ma ia cu greata. Inca ma mai bantuie   all inclusive, pentru care cineva (cu suficienta imaginatie si bani sper) s-a incumetat.

In fine – dupa cateva luni mi-a fost clar ca nu o sa ajung curand apropitara si am re-definit cautarile pentru inchiriat (culmea –postul  lui fluture a aparut cam in acelasi timp in care eu ma gandeam ca nu sunt in cautarile potrivite, ba a mai avut si titlu potrivit – asta da semn, mi-am spus! 🙂 ).
Re-definit este un fel de a spune – toate site-urile sunt niste insiruiri jalnice de date, fara optiuni reale de definire a cautarii (ca sa nu ma spun ca pe run.ro au incurcat si pozele de cateva ori). Nu ai cum sa ajungi la un rezultat care sa iti intoarca doar anunturile caselor cu o anume suprafata, dintr-o anumita zona, cuprinse in acest price rank, mobilat sau nu, gradina sau nu, terasa/ balcon sau nu conteaza. Si daca o parte din optiuni sunt pe vreun site – nu functioneaza. La unele – nici sortarea de dupa ce ti-a intors buluc o gramada de rezultate nu merge. Evident ca in conditiile astea imi e dor de
www.immobilienscout24.de de aproape imi dau lacrimile. Ce placere a fost sa imi caut casa in Germania, ce calvar se dovedeste aici!
Nu mai spun ca descopar o versiune mioritica a conceptului „de inchiriat pe termen lung”. Termen lung a insemnat, pe rand: pana la primavara, cand vreau sa vand; pana ma mut eu, ca ma despart de nefasta-mea; pana naste fi-mea; pana se insoara ala micu (care avea 34 de ani! – deci te puteai astepta sa se aseze la casa lui – adica a ta, aia inchiriata – in orice moment, excluzind posturile de peste an, evident :)).

Cireasa de pe tort (na!) sunt de fapt ciresele! Agentii si proprietarii par inscrisi la consursul mondial al stupizeniei. Proprietarii refuza sa inchirieze la acelasi pret un apartament nemobilat pentru ca pana atunci au avut numai firme (si in general numai probleme) dar au acum centrala telefonica si retea in apartament. Asa si? – intreb eu siderata. Nu am nevoie de nici una, promit insa sa le folosesc daca e obligatoriu – esential e ca va platesc cat cereti si nici nu ma mut in 6 luni cu mobila dupa mine si cu datorii la intretinere. El insa asta stie – asta face si desi accepta ca ar fi mai ingrijit apartamentul daca ar fi dat spre locuit, ramane la versiunea lui. Pe de alta parte – iertata sa fiu – insa ce fel naiba poate fi firma aia care are sediul la etajul 3 din 4, fie asta si intr-o zona buna, dar in cladire de locuit oricum?!
Agentii pe de alta parte – desi stiu sigur ca nu le mai merg afacerile, nu ca acum 2 ani si nici macar ca anul trecut pe vremea asta – tot ce imi spun e ca imi va fi imposibil sa gasesc ce vreau eu (ii confuzeaza si pe ei ca vreau nemobilat si pe termen lung – toti fiind suficient de stupizi sa imi faca in acelasi timp calculul ca de banii aia as plati rata la casa sau apartament nou in suburbii – alea fara drumuri, canalizare, scoli si macar un parc sau un non stop in sat).

E prima data de cand m-am intors cand STIU ca habar nu am unde am aterizat! M-a bantuit gandul asta acu ceva vreme – dar nu luam in calcul decat functionari obtuzi si vreo urgenta medicala. Pentru alea ma pregatisem, ma pregatesc. Pentru ce se intampla insa pe o piata libera cica – unde cererea si oferta ar trebui sa se intalneasca si sa cada de acord, unde oamenii pot decide singuri daca ar fi in stare sa faca planuri pe mai mult de 6 luni – pentru asta nu m-a pregatit nici un hotnews, nici un blog citit in ultimii 6 ani, nici unul din scenariile pe care singura le faceam in ultimii ani.

Asa ca azi am trecut la atac: mi-am definit clar cerintele, zonele, asteptarile – nu mi-am desconspirat bugetul ca deja am vazut ca i se adauga din oficiu 200 de euro dar am supralicitat si am promis eu 200 de euro peste comision agentului care imi va gasi ceva. Am pe lista 7 agentii cu care am lucrat in ultimele luni si la care am trimis toate astea. Mi-am facut iar temele si de maine sunt la chioscuri – nu plec de acolo decat cu bratul de ziare cu anunturi. Sa va (ma) vad! :))

Am zis!

5 răspunsuri »

  1. Pingback: imobiliada - sfarsit de episod « CrazyLittleThings

  2. Pingback: Bloggerii despre imobiliare : Succes Dublu

Lasă un răspuns

